Doç. Dr. Sibel Akın Sabuncu
Proje Yürütücüsü
📧 sibel.akin@tedu.edu.tr
Doç. Dr. Sibel Akın-Sabuncu, lisans eğitimini Hacettepe Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği bölümünde “Ana Bilim Dalı Birinciliği Ödülü” ve “Hacettepe Üniversitesi İhsan Doğramacı Üstün Başarı Ödülü” ile, lisans sonrası doktora eğitimini ise 2009-2017 yılları arasında görev yaptığı Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretim Ana Bilim Dalında birincilikle tamamlamıştır. Doktora derecesini "21. Yüzyıl Sınıf Öğretmenleri İçin Temel Niteliklerin Belirlenmesi ve Sınıf Öğretmenliği Lisans Programının Bu Nitelikleri Geliştirmesi Açısından Etkililiği" başlıklı tez araştırması ile almış ve bulgularını Harvard Üniversitesi Eğitim Fakültesinde sunmuştur. Dr. Akın-Sabuncu Columbia Üniversitesi, Teachers College tarafından davet edilerek akademik çalışmalarına 2014-2015 yıllarında TÜBİTAK Yurt Dışı Doktora Sırası Araştırma Burs Programı ile Columbia Üniversitesi, Teachers College'ta Eğitim Progamları ve Öğretim Bölümünde Amerika Birleşik Devletleri/New York'ta devam etmiştir. Columbia Üniversitesi, Teachers College'ta bulunduğu süre içerisinde çeşitli projelerde araştırmacı olarak yer alarak Öğretmen Yetiştirme Biriminde görev yapmıştır. Ayrıca Akreditasyon ve Ölçme-Değerlendirme Biriminin yürüttüğü “Columbia Üniversitesi, Teachers College'ın Akreditasyonu Projesinde” de araştırmacı olarak yer almış ve bu projede Eğitim Programları ve Öğretim Bölümü ile Psikolojik Danışmanlık ve Klinik Psikoloji Bölümünün akademik koordinatörlüklerini yürütmüştür. Dr. Akın-Sabuncu, 2021-2023 yılları arasında doktora sonrası (postdoc) araştırmalarını da TÜBİTAK Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı ile desteklenmeye layık görülerek yine Teachers College, Columbia Üniversitesinde yürütmüş ve etkili fakülte-okul iş birliğinin geliştirilmesi ve güçlendirilmesi üzerine birçok araştırma gerçekleştirmiştir.
Bilimsel araştırmalarını kültüre duyarlı eğitim, sosyal adalet eğitimi, kapsayıcı eğitim, eğitimde fırsat eşitliği, hizmet öncesi ve hizmet içi nitelikli öğretmen yetiştirme, 21. yüzyıl öğretmen yeterlikleri, program geliştirme ve program değerlendirme konularında sürdürmekte olan Dr. Akın-Sabuncu'nun uluslararası ve ulusal platformlarda öncü nitelikteki kongre ve konferanslarda sunulmuş birçok sözlü bildirileri ile Q1-Q2 kategorisinde yer alan çeşitli SSCI-Endeksli ve aynı zamanda ESCI ya da diğer uluslararası/ulusal indeksli dergilerde yayımlanmış birçok makalesi bulunmaktadır. 2017 yılında TED Üniversitesi Eğitim Fakültesinde göreve başlayan Dr. Akın-Sabuncu, 2018 yılında Nafi Atuf Kansu Eğitbilim Ödülleri En İyi Makale Ödülüne layık görülmüştür.
Dr. Akın-Sabuncu Avrupa Birliği Projeleri (ODTÜ, TEDÜ), TÜBİTAK Projeleri ve ODTÜ Bilimsel Araştırma Projeleri (ODTÜ BAP) ile TEDÜ Bilimsel Araştırma Projeleri (TEDÜ BAP) olmak üzere Türkiye’deki çeşitli projelerde de koordinatör ve araştırmacı olarak yer almıştır. Dr. Akin-Sabuncu'nun yeni araştırma projesi olan "Göçmen ve Mülteci Çocuklar için Kapsayıcı ve Demokratik Okullar: Kültüre Duyarlı Eğitim Yaklaşımı ile Sınıf Öğretmenleri, Okul Psikolojik Danışmanları ve Okul Yöneticileri için Bir Eğitici Eğitimi Programının Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi" başlıklı proje TÜBİTAK 3501 Kariyer Geliştirme Programı kapsamında desteklenmeye layık görülmüş, 2025-2027 yılları arasında ODTÜ ve North Carolina Eyalet Üniversitesi iş birliği ile hâlen devam etmektedir.

Dr. Öğr. Üyesi Fatma Zehra Ünlü Kaynakçı
Araştırmacı
📧 zehra.unlu@tedu.edu.tr
Dr. F. Zehra Ünlü Kaynakçı, Hacettepe Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık lisans eğitiminin ardından, doktora derecesini Orta Doğu Teknik Üniversitesinde tamamlamıştır. Doktora sürecinde Kent State Üniversitesi Psikoloji Bölümünde burslu araştırmacı olarak bulunmuştur. Akademik kariyerine ODTÜ ve Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesinde devam etmiş, halen TED Üniversitesi PDR Bölümü’nde Dr. Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır.
Çok kültürlü psikolojik danışma alanında çalışmaları olan Dr. Ünlü Kaynakçı, Türkiye’de çok kültürlü etik, çeşitlilik ve kapsayıcılık temelli psikolojik danışma uygulamalarına yönelik çalışmalar yürütmektedir. Bilinçli farkındalık, Kabul Kararlılık Terapisi, duygu düzenleme, yas, psikolojik sağlamlık ve öz-bakım akademik ilgi alanları arasındadır. Dr.Ünlü Kaynakçı’nın Q1-Q2-Q3-Q4 kategorisinde yer alan çeşitli SSCI-SCI ve SCI-E indeksli dergilerde makalesi, uluslararası/ulusal düzeyde kongre ve konferanslarda sunulmuş birçok sözlü bildirisi ve ESCI/TRDizin ya da diğer uluslararası/ulusal indeksli dergilerde yayımlanmış makaleleri bulunmaktadır. Ayrıca TÜBİTAK 1001 ve Yükseköğretim Kurumları Destekli BAP Araştırma projelerinde araştırmacı olarak görev yapmıştır.
Doç. Dr. Gökçen Aydın-Dalarslan
Araştırmacı
📧 gokcen.aydin@tedu.edu.tr
Doç. Dr. Gökçen Aydın-Dalarslan, lisans eğitimini 2009 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, İngilizce Öğretmenliği; yüksek lisans eğitimini 2012 yılında ve doktora eğitimini 2017 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı’nda “Assessing a model of cognitive test anxiety: The role of rumination, self-forgiveness, perfectionism cognitions and cognitive defusion through the indirect effect of psychological flexibility [Bilişsel sınav kaygısı modelinin test edilmesi: Psikolojik esnekliğin dolaylı etkisi yoluyla ruminasyon, kendini affetme, mükemmeliyetçi düşünceler ve bilişsel ayrışmanın rolü]” başlıklı teziyle tamamlamıştır.
2010-2017 yılları arasında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Öğrenme ve Öğretmeyi Geliştirme Merkezi’nde (ÖGEM) araştırma görevlisi olarak çalışmıştır. 2017-2023 yılları arasında Hasan Kalyoncu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalında Dr. Öğretim Üyesi olarak görev yapmıştır. Dr. Aydın-Dalarslan 2023 yılında Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında Doçent ünvanı almıştır. 25 Eylül 2023 tarihinden itibaren TED Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık ABD öğretim üyesidir. Aynı zamanda TED Üniversitesi Öğretme-Öğrenme Merkezi (Center for Teaching and Learning) koordinatörü olarak görev yapmaktadır. Şubat 2022-Aralık 2022 tarihleri arasında TÜBİTAK Doktora Sonrası Araştırma Bursu ile “University of Basel (İsviçre) Clinical Psychology and Intervention Science” Bölümü’nde doktora sonrası araştırmalarını yürütmüştür.
Lisans ve lisans üstü düzeyde verdiği derslerden bazıları şunlardır: Psikolojik Danışma Kuramları, Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması, Grupla Psikolojik Danışma, Okul Danışmanlığında Bireyi Tanıma Teknikleri, Okul Danışmanlığında Uygulama, Grupla Psikolojik Danışma Uygulaması. Araştırma ilgi alanları arasında, ACT - Kabul ve Kararlılık Terapisi, psikolojik esneklik, yaşamda değerler, akademik başarı, motivasyon ve mükemmeliyetçi düşünceler yer almaktadır. Dr. Aydın-Dalarslan’ın Q1-Q2-Q3-Q4 kategorisinde yer alan çeşitli SSCI-SCI ve SCI-E indeksli dergilerde makalesi, uluslararası/ulusal düzeyde kongre ve konferanslarda sunulmuş birçok sözlü bildirisi ve ESCI/TRDizin ya da diğer uluslararası/ulusal indeksli dergilerde yayımlanmış makaleleri bulunmaktadır. Ayrıca TÜBİTAK 1001, TÜBİTAK 4005, ODTÜ Bilimsel Araştırma Projeleri (ODTÜ BAP) destekli projelerde araştırmacı olarak görev yapmıştır. 2017 yılında EDEN Konferansı’nda En İyi Araştırma Bildirisi ödülünü almıştır. Dr. Aydın-Dalarslan, 2016 yılından beri “Association for Contextual Behavior Science” üyesidir.

Prof. Dr. Cennet Engin
Danışman
📧 cennet@metu.edu.tr
Prof. Dr. Cennet Engin, Eğitim Fakültesi’nde eğitim, öğretim programları, eğitimin sosyal temelleri, ihtiyaç analizi ve sınıf yönetimi gibi konularda lisans ve lisansüstü dersler veren bir profesördür. UNICEF’in “CEE/CIS Bölgesinde Okul Dışındaki Tüm Çocukların Nitelikli Eğitime Dahil Edilmesi” başlıklı Bölgesel Bilgi ve Liderlik Alanları Çok Ülkeli Değerlendirme Projesi, “Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitliğinin Teşviki Projesi (ETCEP)”, Avrupa Konseyi Ankara Program Ofisi ve Milli Eğitim Bakanlığı iş birliğindeki “Temel Eğitimde Demokratik Kültürün Güçlendirilmesi Projesi” ve “Kadına Yönelik Aile İçi Şiddetin Önlenmesi” gibi çeşitli uluslararası projelerde uzman ve danışman olarak görev almıştır.
Ayrıca “Okuldan Topluma: Çocuklar ve Öğrenciler Toplumda Değişim Temsilcileri Olarak (FSTC)” Projesi ile Avrupa Birliği ve CFCU tarafından desteklenen “Dijital Vatandaşlık Eğitimi Projesi”nin koordinatörlüğünü yürütmüştür.
Son dönem akademik çalışmaları; kız çocuklarının eğitimi, demokratik okullar, kapsayıcı eğitim, demokratik vatandaşlık ve insan hakları eğitimi, kadına yönelik aile içi şiddet, hafif işlerin okul başarısına etkisi, toplumsal cinsiyete duyarlı okullar, dijital vatandaşlık eğitimi ve eleştirel pedagoji gibi konuları kapsamaktadır.
Yazar ya da ortak yazar olarak katkı sunduğu makale ve kitap bölümleri; International Journal of Educational Development, Central Asian Survey, Gender and Education, Critical Studies in Education, Eğitim ve Bilim, Educational Research and Evaluation, Encyclopedia of Women and Islamic Cultures, The World of Child Labor: An Historical and Regional Survey ve Becoming a Teacher in the New Society: Bringing Communities and Classrooms Together gibi yayınlarda yer almıştır. Ayrıca Routledge tarafından yayımlanan Politics, Identity and Education: Post-Soviet Kyrgyzstan adlı kitabın editörlerindendir.
Fulbright Kıdemli Araştırma Bursu’nu kazanmış ve bu kapsamda Wisconsin-Madison Üniversitesi’nde araştırmalar yürütmüştür.

Doç. Dr. Crystal Chen Lee
Araştırmacı
📧 cchen32@ncsu.edu
Doç. Dr. Crystal Chen Lee, North Carolina Eyalet Üniversitesi Eğitim Fakültesinde çalışmaktadır. Columbia Üniversitesi'nden Eğitim Programları ve Öğretim alanında doktora derecesini almıştır. Tezi AERA Research in Women and Education SIG Outstanding Dissertation Award (Selma Greenberg Award), American Association of University Women (AAUW) American Dissertation Fellowship, Teachers College Provost Dissertation Award ve Dean's Dissertation Fellowship ödüllerini almıştır. Araştırmaları alanları içinde okuryazarlık, öğretmen eğitimi, toplum katılımı ve yetersiz hizmet alan gençler yer almaktadır.
Dr. Lee'nin uzmanlık ve araştırmaları okuryazarlık ve öğretmen eğitimi olmak üzere iki alanda yoğunlaşmaktadır. Her iki alanda da toplum katılımı ve hizmet alamayan gruplar ile ilgili çalışmaları yer almaktadır. İlk olarak eleştirel okuryazarlığın özellikle yetersiz hizmet alan öğrenciler için okuryazarlık gelişimini ve toplumsal katılımı nasıl artırabileceğine odaklanmaktadır. Ayrıca, öğretmen eğitiminin topluluklara ve yetersiz hizmet alan nüfuslara değer veren bir sosyal adalet çerçevesi aracılığıyla nasıl iyileştirilebileceğine ve geliştirilebileceğine odaklanmaktadır. Dr. Lee, toplum kuruluşlarının okuryazarlık uygulamalarını göz önünde bulundurarak, öğrenci seslerini duyurmaya çalışır. Ayrıca toplumun halen yeterince desteklenmeyen gençlerin okuryazarlık ihtiyaçlarını nasıl karşılayabileceğini anlamak için öğrencilerin akademik ve kişisel güçlü yönlerini de öne çıkarmaya çalışır. Dr. Lee, North Carolina Eyalet Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Friday Institute for Educational Innovation (Friday Eğitim İnovasyonu Enstitüsü) ve gençlere hizmet veren toplum kuruluşları arasında bir iş birliği olan Literacy and Community Initiative (Okuryazarlık ve Toplum Girişimi) adlı girişimin kurucu direktörü ve proje yöneticisidir ve marjinal öğrenciler arasında sesin gücünü bir Yaz, Katıl ve Liderlik Et modeli aracılığıyla inceler ve teşvik eder. Literacy and Community Initiative girişiminin misyonu öğrenci yayıncılığı, savunuculuk ve liderlik yoluyla öğrenci seslerini yükselterek üniversite ve toplum temelli ortaklıklar kurmaktır.

Öğretim Elemanı Fadime Ural
Fadime Ural, 2017 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Yabancı Diller Eğitimi Bölümünden mezun olmuştur. Mezuniyetinin ardından aynı yıl ODTÜ Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Programları ve Öğretim yüksek lisans programına başlamış ve 2021 yılında mezun olmuştur. Yüksek lisans tezinde, mesleğe yeni başlayan öğretmenlerin bakış açısından öğretmenlerin mesleğe bağlılığını incelemiştir. Bu süreçte ve sonrasında Ankara’da bir vakıf üniversitesinin hazırlık okulunda ve bir devlet lisesinde İngilizce öğretmeni olarak görev yapmıştır. 2020 yılında ise ODTÜ’de araştırma görevlisi olarak çalışmaya başlamıştır.
2021’den bu yana Eğitim Programları ve Öğretim alanında doktora çalışmalarını sürdürmektedir. Akademik ilgi alanları arasında hizmet öncesi ve hizmet içi öğretmen eğitimi, eylem araştırması, eğitimde tasarım araştırması, program geliştirme, kültüre duyarlı eğitim, çevresel etik ve eğitimde yapay zekâ kullanımı yer almaktadır. Doktora çalışmasında ise eğitimde tasarım araştırması ve eylem araştırması yoluyla öğretmenlerin mesleki anlamda güçlendirilmesi üzerine çalışmaktadır.
Eğitimde eşitlikçi yapay zekâ kullanımı (Beyond the Divide: Effective Use of Artificial Intelligence for Equitable English Language Teaching - BRIDGE-ELT) ve çevresel etik konuları (Promoting Environmental Ethics and Climate Action through Ecopedagogy - ETHICO) ile ilgili yürütülmekte olan Erasmus+ KA220 ve KA210 projelerinde aktif rol almaktadır. Ayrıca TÜBİTAK 3501 Kariyer Geliştirme Programı kapsamında desteklenmekte olan Göçmen ve Mülteci Çocuklar için Kapsayıcı ve Demokratik Okullar (CRE4ALL) projesinde görev almaktadır.

Öğretim Elemanı Burcu Özcan
Burcu Özcan, 2017 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Yabancı Diller Eğitimi Bölümünden lisans derecesini aldıktan sonra, 2021 yılında ODTÜ Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Programları ve Öğretim Ana Bilim Dalı'nda yüksek lisans derecesini tamamlamıştır. Yüksek lisans tezinde, öğretmenlik mesleğine hazırlanan öğretmenlerin bakış açılarından öğretim kaygısı olgusunu araştırmıştır. 2018 yılından itibaren ODTÜ Eğitim Bilimleri bölümünde araştırma görevlisi olarak görev yapmaktadır.
Halen ODTÜ'de Eğitim Programları ve Öğretim Ana Bilim Dalı'nda doktora eğitimine devam etmektedir. Başlıca araştırma ilgi alanları arasında öğretim kaygısı, 21. yüzyılda öğretmen eğitimi, öğretmen kimliği ve öğretmen öz yeterliği bulunmaktadır. Lisansüstü eğitimi sırasında eğitim programı geliştirme ve değerlendirilmesine odaklanan çeşitli çalışmalara katılmıştır.
Aktif katılım yoluyla gençlik liderliği ve güçlendirilmesi (Youth Leadership and Empowerment through Active Participation - YOUTH-LEAP) ile ilgili yürütülmekte olan Erasmus+ KA220 projesinde aktif rol almaktadır. Ayrıca TÜBİTAK 3501 Kariyer Geliştirme Programı kapsamında desteklenmekte olan Göçmen ve Mülteci Çocuklar için Kapsayıcı ve Demokratik Okullar (CRE4ALL) projesinde görev almaktadır.

Öğretim Elemanı Sultan Köprülü
Sultan Köprülü, Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü’nde araştırma görevlisidir. Hâlen Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı’nda doktora öğrenimine devam etmektedir. Yüksek lisans derecesini Hacettepe Üniversitesi Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı’ndan, lisans derecesini ise Gazi Üniversitesi Matematik Eğitimi Bölümü’nden almıştır. Lisans eğitiminin ardından sekiz yıl matematik öğretmenliği yapmıştır. Çalışmaları arasında matematik öğretim programlarında yaratıcı ve eleştirel düşünme becerileri, öğretmen adaylarına yönelik demokratik sınıf yönetimi dersi programı tasarlama ve 5. sınıf matematik öğretim programını değerlendirme yer almaktadır. Ayrıca, toplumsal cinsiyete dayalı eşitsizlikler ve öğretim programlarının ideolojik temelleri üzerine çalışmalar yürütmüştür. Doktora tezinde ise öğretmenlerin emek süreçleri bağlamında işlerinin yoğunlaşması ve nitelik dönüşümü konularına odaklanmaktadır.
Hâlen Erasmus+ KA220 programı tarafından desteklenen Beyond the Divide: Effective Use of Artificial Intelligence for Equitable English Language Teaching (BRIDGE-ELT) projesinde ve TÜBİTAK 3501 Kariyer Geliştirme Programı kapsamında desteklenen Göçmen ve Mülteci Çocuklar için Kapsayıcı ve Demokratik Okullar (CRE4ALL) projesinde araştırmacı olarak görev yapmaktadır.
Başlıca araştırma ilgi alanları öğretmen eğitimi, öğretim programı tasarımı ve program değerlendirmedir.

Öğretim Elemanı Elif Akay
Elif Akay, TED Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü’nde öğretim elemanı olarak görev yapmakta ve aynı bölümde Eğitim Programları ve Öğretim yüksek lisans çalışmalarını sürdürmektedir. Lisans eğitimini Matematik Öğretmenliği alanında tamamlamıştır.
Araştırma ilgi alanları arasında toplumsal cinsiyet temsilleri, matematik eğitimi, öğretim ve ders programlarının değerlendirilmesi yer almaktadır. Erasmus öğrenim hareketliliği kapsamında yurt dışında eğitim deneyimi kazanmış, farklı eğitim sistemlerini gözlemleyerek çalışmalarına uluslararası bir perspektif kazandırmıştır. Ayrıca TED Üniversitesi Toplumsal Cinsiyet Araştırmaları Merkezi’nde stajyer olarak görev almış ve toplumsal cinsiyet eşitliği odağında yürütülen akademik ve sosyal çalışmalara katkıda bulunmuştur.
Hâlen “Göçmen ve Mülteci Çocuklar için Kapsayıcı ve Demokratik Okullar: Kültüre Duyarlı Eğitim Yaklaşımı ile Sınıf Öğretmenleri, Okul Psikolojik Danışmanları ve Okul Yöneticileri için Bir Eğitici Eğitimi Programının Geliştirilmesi, Uygulanması ve Değerlendirilmesi” başlıklı TÜBİTAK projesinde araştırmacı olarak görev yapmaktadır.